Kako su u petak potvrdili u HŽ Infrastrukturi, trenutačni postotak završenosti radova je oko 80 posto.
“Do kraja godine bit će završeni svi radovi za koje je potrebno odobravanje zatvora pruge. A tijekom iduće dovršit će se preostali radovi na prometno-upravljačkom i signalno-sigurnosnom podsustavu, rekonstrukciji kolodvora Koprivnica. Potom slijedi ishođenje potrebnih dozvola”, ističu.
Liftovi na peronima
Obnova kolodvora Koprivnica je u punom zamahu i trenutačno se izvodi rekonstrukcija skupine kolosijeka 4 – 15. Izgrađen je pothodnik ispod Zagrebačke ulice i skupine kolosijeka 9 -15 te se nastavlja njegova izgradnja u dijelu skupine kolosijeka 4 – 8.
Između petog i šestog kolosijeka bit će izgrađen otočni peron koji će biti povezan s pothodnikom. Planirani završetak rekonstrukcije skupine kolosijeka 4 – 8 je kraj ove godine, nakon čega će započeti rekonstrukcije skupine kolosijeka 1 – 3, jednog otočnog i bočnog perona i nastavak rekonstrukcije pothodnika ispod kolosijeka 1 – 3.
“Planirani završetak radova na navedenoj skupini kolosijeka je početkom iduće godine. Pothodnikom će međusobno biti povezani svi peroni, do kojih će uz stubišta voditi i dizala kako bi se osobe smanjene pokretljivosti što lakše kretale prema peronima ili prešle s jedne na drugu stranu kolodvora.
Otežani uvjeti
Za vrijeme izvođenja radova, promet u kolodvoru Koprivnica organizira se u otežanim uvjetima i sa smanjenim kolosiječnim kapacitetima, te se promet u kolodvoru Koprivnica trenutno odvija preko skupine kolosijeka od 1 – 3.
Dio operativnih radnji vezanih za regulaciju prometa preuzeo je novoizgrađeni kolodvor Novo Drnje u kojemu se trenutačno zadržava najveći broj teretnih vlakova.
Nakon završetka radova u kolodvoru Koprivnica, kolodvor će imati 15 prijemno-otpremnih kolosijeka osiguranih novim elektroničko signalno-sigurnosnim uređajem (ESSU)”, tumače u HŽ Infrastrukturi.
Kad je riječ o kapitalnim objektima na trasi pruge, dovršeni su svi cestovni nadvožnjaci i podvožnjaci te su pušteni u promet. Vijadukti su izgrađeni u cijelosti i preko njih teče željeznički promet. U cijelosti je izgrađen kolodvor Novo Drnje.
Sedam mostova
Kolodvor Lepavina će biti rekonstruiran u drugoj polovici godine, nakon čega slijedi i implementacija ESSU-a. Ide izgradnja desnog perona u stajalištima Sokolovac i Carevdar te obaju perona u stajalištu Mučna Reka, potom završni radovi na pothodnicima, nadstrešnicama i ugradnji dizala.
U ostalim stajalištima (Majurec, Vojakovački Kloštar i Peteranec) preostaju završni radovi na pothodnicima, nadstrešnicama i ugradnji dizala, zaključuju u HŽ Infrastrukturi.
Dionica nove pruge od Križevaca do mosta na Dravi duga je više od 43 kilometra. Radovi su vrijedni oko 350 milijuna eura s pdv-om, a 85 posto novca osigurava EU. Vlakovi će moći juriti prugom i do 160 kilometara na sat.
Na trasi je sagrađeno čak sedam novih mostova, četiri željeznička vijadukta i galerije, deset nadvožnjaka i podvožnjaka, obnovit će se ili sagraditi devet kolodvora i stajališta, a u sklopu velike rekonstrukcije kolodvora u Koprivnici gradi se novi pothodnik dužine 150 metara.