30.9.2025. – Do kraja godine pušta se u promet nova pruga između Drave i Zagreba


Na vrhuncu su radovi na temeljitoj rekonstrukciji željezničkoga kolodvora u Koprivnici koji su dio megaprojekta gradnje drugoga kolosijeka.

Od ukupno 15 kolosijeka u kolodvoru, trenutačno su samo tri u funkciji, a svi ostali su u rekonstrukciji. U HŽ infrastrukturi kažu kako je cilj do kraja listopada završiti 12 kolosijeka, a onda prijeći na rekonstrukciju prva tri, uz glavnu kolodvorsku zgradu.

Dovršavaju se i radovi na novom pothodniku dužine 150 metara koji se proteže ispod cijeloga kolodvora i spaja šire središte grada sa zapadnim dijelom, otočnom peronu duljine 400 metara i izgradnji dizala za osobe smanjene pokretljivosti.

Ipak, odlična je vijest kako se višednevna zatvaranja pruge i zamjenski prijevoz autobusima mogu očekivati samo do kraja godine. Od iduće godine toga više neće biti, najavljuju u HŽ infrastrukturi. Cijeli je projekt, inače, na oko 80 posto dovršenosti, a najveći preostali zahvat je obnova kolodvora Koprivnica.

SEDAM NOVIH MOSTOVA

Do kraja godine, dakle, trebala bi se pustiti u promet oba kolosijeka nove pruge između Dugog Sela i mađarske granice kod dravskog mosta. Kompletni radovi na kolodvorima Koprivnica i Dugo Selo bit će završeni iduće godine.

Riječ je o projektu gradnje drugoga i obnove postojećeg kolosijeka pruge od Križevaca do novog mosta na Dravi prema Mađarskoj. Trasa je duga više od 42 kilometra. Radovi su vrijedni oko 350 milijuna eura s pdv-om, a 85 posto novca osigurava EU. Vlakovi će moći juriti prugom i do 160 kilometara na sat.

Na trasi će biti sagrađeno čak sedam novih mostova, četiri željeznička vijadukta i galerije, deset nadvožnjaka i podvožnjaka, obnovit će se ili sagraditi devet kolodvora i stajališta.

IZVOR

Comments are closed.