15.6.2024. – Kad će doći dan da se vlakom do Zagreba ne vozimo više od sat vremena? Provjerili smo u HŽ-u kako napreduju radovi na izgradnji drugog kolosijeka pruge


Vožnja vlakovima koji ne kasne, ne čekaju u zaseocima kako bi propustili “teretnjake” i brzo stižu na odredišta želja je brojnih putnika koji još uvijek biraju ovaj način prijevoza a takvih je, barem na relaciji Karlovac  – Zagreb priličan broj.

Vožnja koja traje više od sat vremena na relaciji od svega pedesetak kilometara zna biti i frustrirajuća, a zbog radova u tijeku promet se po prethodnoj najavi na dijelovima trase odvija i autobusima. Svi sadašnji a i budući putnici jedva čekaju da se izgradi dugoočekivani drugi kolosijek pruge, te na put s novim vlakovima do Zagreba i natrag ne potroše više od pola sata. U HŽ Infrastrukturi, koja je investitor ogromnog projekta revitalizacije hrvatskih željeznica potpomognutoj europskim novcem provjerili smo kako napreduju radovi. 

Jedanaest etapa

Kako su nam rekli, radovi na projektu „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac na željezničkoj pruzi M202 Zagreb GK – Rijeka (RH2)“ izvode se na osam od ukupno jedanaest etapa. Radi se na elektrovučnome postrojenju Mrzlo Polje, nadvožnjacima Pavučnjak, Zdenčina, Cvetković i Domagović kao i na podvožnjacima Lazina i Ribnjak te na lokaciji nerazvrstane ceste Orlovac – Ilovac.

Podsjetimo, projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac odnosi se na prugu dužine 44 kilometra, od kojih 15 prolazi područjem Karlovačke županije.

Kolodvor i stajalište

– Radovi su završeni na nadvožnjaku Pavučnjak i svodnoj cesti Orlovac – Ilovac te se njihovo puštanje u promet očekuje do kraja srpnja. Ove godine planira se završetak radova, tehnički pregledi, ishođenje uporabne dozvole i puštanje u funkciju na etapama elektrovučno postrojenje Mrzlo Polje, podvožnjak Lazina i podvožnjak Ribnjak, dok se na ostalim etapama nastavljaju radovi, kažu nam u HŽ-u na naš upit.

Osim pruge, trebat će obnoviti i karlovački željeznički kolodvor, ali i puno, puno mlađe željezničko stajalište u Novom centru. Planirana je i rekonstrukcija postojećeg i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac – Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnja nove dvokolosječne elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36 km i rekonstrukcija postojeće jednokolosječne pruge na dionici Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km.

IZVOR

Comments are closed.