Hž infrastruktura će uskoro će objaviti novi natječaj za radove na željezničkoj ruti Hrvatski Leskovac – Karlovac težak 245 milijuna eura. Zapravo se radi o drugom natječaju za tu relaciju, s obzirom još 2021. godine na sličnom natječaju izabran Strabag. Kako je naručitelj kasnio, troškovi su značajno porasli, pa je HŽ infrastruktura na kraju morala smanjiti opseg posla Strabagu i raspisati još jedan natječaj.
Natječaj HŽ infrastrukture za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka te elektrifikaciju željezničke pruge M202 na dionici pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac trenutno se nalazi na prethodnom savjetovanju. Nakon što ono bude dovršeno 23. svibnja, uslijedit će njegovo raspisivanje. Procijenjena vrijednost natječaja iznosi 245 milijuna eura.
Sličan natječaj već je postojao 2021. godine, kad ga je između 15 konkurenata osvojio Strabag uz ponudu od 1,71 milijarde kuna (227 milijuna eura) plus PDV. Devet konkurenata tada je odbijeno, uključujući i China Railway Eryuan Engineering Group koji je s ponudom od 1,28 milijardi kuna bio jedini jeftiniji od Strabaga. Razlog za njihovo odbijanje je bila neuobičajeno niska ponuda. Kako Kinezi nisu dostavili objašnjenje za tako nisku ponudu, ona je proglašena nepravilnom.
Radovi se produžili, a troškovi značajno rasli
Dvije godine kasnije, Jutarnji list je izvještavao kako Strabag želi raskinuti ugovor. Razlog se krio u 300 dana kašnjenja naručitelja, što je rezultiralo dodatnim troškovima i značajnim rastom troškova materijala i radne snage od trenutka održavanja natječaja.
Na upit HŽ infrastukturi o tome kakvo je stanje danas, odgovaraju kako su radi sigurnosti željezničkog prometa, opće sigurnosti, bržeg završetka ukupnog projekta i smanjenja troškova postigla sporazumni dogovor s izvođačem Strabagom da završe radove na osam etapa, dok novi natječaj pokriva tri preostale.
Pojašnjavaju kako se na tih osam etapa radovi već izvode. Radi se na elektrovučnome postrojenju Mrzlo Polje, nadvožnjacima Pavučnjak, Zdenčina, Cvetković i Domagović kao i na podvožnjacima Lazina i Ribnjak te na lokaciji nerazvrstane ceste Orlovac – Ilovac.
Ove godine planira se završetak radova, tehnički pregledi, ishođenje uporabne dozvole i puštanje u funkciju na etapama elektrovučno postrojenje Mrzlo Polje, nadvožnjak Pavučnjak, podvožnjak Lazina i podvožnjak Ribnjak, svodna cesta Orlovac – Ilovac, dok se na ostalim etapama nastavljaju radovi.
Radovi na osam etapa izvode se u pružnom pojasu postojeće pruge kojom se redovno odvija promet.