Riječ je o projektu gradnje drugoga i obnove postojećeg kolosijeka pruge od Križevaca do mosta na Dravi prema Mađarskoj. Trasa je duga više od 42 kilometra. Radovi su vrijedni oko 350 milijuna eura s pdv-om, a 85 posto novca osigurava EU. Vlakovi će moći juriti prugom i do 160 kilometara na sat.
Na trasi će biti sagrađeno čak sedam novih mostova, četiri željeznička vijadukta i galerije, deset nadvožnjaka i podvožnjaka, obnovit će se ili sagraditi devet kolodvora i stajališta, a u sklopu velike rekonstrukcije kolodvora u Koprivnici gradi se novi pothodnik dužine 150 metara.
Do kraja listopada
Radovi na najvećem željezničkom projektu u državi na vrhuncu su, odnosno kolodvor Koprivnica posljednji je najveći zahvat. Voditelj projekta Mario Rašić iz HŽ Infrastrukture ističe kako su radovi u tom kolodvoru zahtjevniji od svih dosad odrađenih radova na projektu.
Od ukupno 15 kolosijeka, trenutačno se u kolodvoru Koprivnica upotrebljava samo njih tri, svi drugi su u rekonstrukciji.
“Tek kad otvorimo za promet kolosijeke od 4. do 8., a postupno i od 9. do 15., moći ćemo pristupiti rekonstrukciji prvih triju kolosijeka. Svi će biti elektrificirani i zadovoljavat će uvjetima interoperabilnosti.
Cilj je do kraja listopada završiti kolosijeke od 4. do 15., u studenome prijeći na rekonstrukciju prva tri i onda početkom sljedeće godine građevinski završiti cijelu priču. Dovršetkom kolodvora građevinski bi završio i čitav projekt, a potom slijedi implementacija upravljačkog sustava”, naglasio je Rašić.
U ovoj fazi, uz radove na kolosijecima, preostaje završiti radove na pothodniku koji se proteže ispod kolodvorskog područja, otočnom peronu duljine 400 metara i izgradnji dizala za osobe smanjene pokretljivosti.
Kolosijek Danica
Na ulaznoj strani kolodvora, u nastavku Cvjetne ulice, rekonstruiran je još jedan pješački pothodnik. Predstoji i potpuna rekonstrukcija prometnog ureda, prenamjena novih prostorija i prilagodba novom sustavu upravljanja. Prometnici će biti smješteni u prizemlju, dok su sada na prvome katu.
“Neke bismo stvari na projektu riješili mnogo ranije, ali moramo uzeti u obzir i druge čimbenike. To su ponajprije željeznički prijevoznikici i druge tvrtke čija poslovanja ovise o prijevozu robe željeznicom. Na primjer, umjesto 1. lipnja tek ćemo 1. srpnja zatvoriti matični kolosijek »Danica« u Koprivnici jer je on potreban nekim tvrtkama za utovar pšenice.
Njima je iznimno važno da im ostavimo taj koridor otvorenim iako to ometa izvođačev plan radova, ali u dogovoru s njima uzeli smo i to u obzir. Također, usred svih ovih radova i nedostatka kapaciteta, Podravka će aktivirati korištenje svoga kolosijeka i imati potrebu za obavljanjem manevarskih radnji koje će znatno otežati situaciju.
Imamo samo tri kolosijeka koja ćemo upotrebljavati za izmjenu tovarenih i praznih vagona i to je ono što čini kompleksnim projekte na ovoj razini”, objašnjava Mario Rašić iz HŽ Infrastrukture.
Dovršeno 80 posto
Poseban je izazov uskladiti i zamjenski autobusni prijevoz za vrijeme zatvora pruge. O složenosti radova u kolodvoru Koprivnica govori i činjenica da će od 1. kolovoza do 4. listopada promet vlakova na dionici Koprivnica – Varaždin biti zamijenjen autobusima.
Rašić razumije zbunjenost putnika i koliko im to otežava živote i redovito putovanje, ali alternative nema u izvođenju ovako opsežnih i zahtjevnih radova.
“No, višednevnih zatvora pruge više ne bi trebalo biti od kraja ove godine. Nakon implementacije upravljačkoga sustava, imat ćemo u potpunom smislu interoperabilan i funkcionalan kolodvor. Zajedno s kolodvorima Novo Drnje i Lepavina, to će ovaj dio koridora učiniti znatno poboljšanim s većom propusnom moći pruge i, općenito, doprinijeti cijelom koridoru”, zaključuje on.
Projekt je trenutačno na oko 80 posto dovršenosti, a nakon brojnih izazova tijekom svih ovih pet godina od početka radova, kolodvor Koprivnica ključni je čimbenik za završetak projekta od strateške važnosti za cijelu Hrvatsku, naglašavaju u HŽ Infrastrukturi.




