U sljedećih četiri do pet godina plan obnoviti oko 500 kilometara lokalnih i regionalnih pruga, prioriteti su RH jedan i RH dva koridor
Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture, kazao je na kojim se sve poveznicama velikih gradova radi i koji su prioriteti HŽ-a.
– Prioriteti su nam uvijek RH jedan i RH dva koridor, odnosno od luke Rijeke do mađarske granice te od granice Republike Slovenije do granice s Republikom Srbijom. Što se tiče kredita koji smo potpisali, cijela nam je mreža prioritet. Mreža je u stanju u kakvom jest zbog višegodišnjeg neulaganja, a plan je ulagati u cjelokupnu željezničku mrežu u Republici Hrvatskoj, tj. i na prugama koje nisu povoljne za financiranje iz EU fondova, objasnio je Barišić.
Dodao je i da je u sljedećih četiri do pet godina plan obnoviti oko 500 kilometara lokalnih i regionalnih pruga.
– Kada završi izgradnja dionice pruge na međunarodnim prugama, brzina se podiže na 160 km/h, a na lokalnim ili regionalnim na 100 ili 120 km/h. Plan je da trajanje vožnje do Splita za četiri do pet godina traje pet i pol sati. Trenutačno smo u desetljeću koje je pripremljeno za željeznicu, radimo na 27 projekata iz EU fondova, koji su vrijedni otprilike 6 milijardi eura, rekao je.
Dodao je da su krenuli s lokalnim i regionalnim prugama i njihovom obnovom te obnovom kolodvora. Iz ovog kredita planirana je obnova 30-ak kolodvora u Hrvatskoj.
– Želimo željeznicu učiniti bržom i sigurnijom, na opće zadovoljstvo svih, zaključio je.