Vrijeme nas služi i to je dobro, radimo bez prestanka i kao što možete vidjeti – polako se mijenja izgled ove županije – rekao nam je jedan od djelatnika na najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj, obnovi i gradnji pruge od Križevaca preko Koprivnice prema mađarskoj granici.
Nositelj radova vrijednih oko 350 milijuna eura bez PDV-a je turski div Cengiz s brojnim kooperantima, a prema najavama investitora u Hrvatskim željeznicama, sve bi trebalo biti gotovo u studenom 2024. godine. Voditelj projekta Ivo Jurić iz HŽ-a kazao je kako bi put prema Zagrebu i obrnuto trebao biti skraćen na 50 minuta, a vlakovi će ići i do 160 kilometara na sat. Ipak, teško da će i to biti moguće, jer kako neslužbeno doznajemo, radovi ipak nešto jesu oduženi, što zbog problema s radnom snagom, što zbog problema na gradilištima, u nabavi sirovine, cijenama… Druga stvar koja pomalo dovodi u pitanje znatno skraćenje puta je i činjenica da se još uvijek ne nazire kraj radova na dionici Križevci – Dugo Selo, navodno je tek odrađeno 50 posto zbog problema s izvođačima.
Reporteri Podravskog lista prošli su posljednjih dana cijelom dionicom od mosta u Botovu i dijelu Prekodravlja do Koprivnice pa sve do Križevaca. Strojevi praktički nigdje ne stoje, a u određenim dijelovima budući nadvožnjaci, podvožnjaci, ranžirni kolodvor i stajališta izgledaju impozantno.
Jedna od tehnički najzahtjevnijih izvedbi je novi most preko Drave kod Botova. Postolja su gotova, a već se krenulo s postavljanjem čelične konstrukcije. Novi most nalazi se tek nekoliko desetaka metara od starog koji će, kako se čini, ostati na svom mjestu i neće se rušiti. Njegov dovršetak očekuje se tijekom 2023. Novi most bit će dug 338 metara i izgrađen za dvokolosječnu prugu. Donja konstrukcija mosta izgrađena je od armiranoga betona, a gornja konstrukcija mosta oblikom će biti slična postojećoj.
Na putu prema Drnju već se vidi veliki pomak. Već se vidi budući ranžirni kolodvor s, kako se čini, najmanje šest kolosijeka. Vide se i obrisi budućeg nadvožnjaka kod Torčeca koji će se spuštati prema ranžirnom kolodvoru. Naveliko se radi i na sjeveru Koprivnice, pogotovo u industrijskoj zoni gdje će biti nova regulacija cestovnog prometa te podvožnjak i nadvožnjak. Koprivnica na red dolazi, kako doznajemo, ove godine. Obnavljat će se glavni kolodvor, a napravit će se i pothodnik koji će spajati Vinicu s gradom, kod West Centra.
Ipak, najviše se radilo prema Križevcima gdje je i tehnički zahtjevnija izvedba zbog nadvožnjaka i podvožnjaka u brdovitim predjelima od Lepavine, Carevdara do Majurca i Križevaca. Upravo su tamo i najočitije promjene u vizuri, betonski divovi, postolja za buduću trasu strše iz zemlje.
Kad govorimo o cijelom projektu, predviđena je rekonstrukcija dva kolodvora, kako smo već spomenuli, Koprivnica te Lepavine, izgradnja novoga kolodvora Novo Drnje, rekonstrukcija četiri stajališta: Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac, izgradnja novog stajališta Peteranec i prenamjena postojećega kolodvora Mučna Reka u stajalište. Izgradit će se čak sedam mostova, jedna galerija i tri vijadukta, jedan prijelaz za divlje životinje, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika!