Prošlo je gotovo pola godina od potpisivanje ugovora s izvođačem radova na izgradnji drugog kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac. Početkom rujna Strabag AG je i službeno uveden u posao izvođač radova, a to obuhvaća primopredaju projektne dokumentacije, elaborata iskolčenja i pravomoćnih građevinskih dozvola, što se evidentira upisom u građevinski dnevnik.
Iz HŽ Infrastrukture za KAportal tada su pojasnili kako će radovi krenuti kada se za to stvore uvjeti jer „svu dokumentaciju i uvjete koji su prema potpisanom ugovoru potrebni za početak radova treba odobriti inženjer koji je ovlašten u ime naručitelja za obavljanje poslova stručnog nadzora. Nakon odobrenja, inženjer mora obavijestiti HŽ Infrastrukturu da je izvođač spreman za početak radova. To se, pak, događa u periodu od 28-42 dana od upisa u građevinski dnevnik“.
Međutim, već je tada bilo jasno da Konzorcij Strabag nije dobio svu dokumentaciju. Naime, za radove na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac potrebno je ishoditi 11 građevinskih dozvola.
– Od ukupno 11 građevinskih dozvola do sada je ishođeno sedam i u tijeku je javni uvid prije izdavanja za još jednu dozvolu. Očekujemo ubrzo izdavanje i preostale četiri građevinske dozvole, potvrdili su za Faktograf iz HŽ Infrastrukture.
Za kašnjenje radova na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac u šturom objašnjenju razloga zbog kojih građevinske dozvole nisu osigurane na vrijeme, HŽ proziva zajednicu gospodarskih subjekata.
– Zbog nekooperativnosti projektanta koji je iz Italije, dopuna dokumentacije sukladno važećoj zakonskoj regulativi nije pravovremeno odrađena, odgovorili su iz HŽ Infrastrukture.
Kako danas stoji situacija, iz HŽ Infrastrukture na upit KAportala odgovaraju da su u tijeku radovi na krčenju grmlja i šiblja kao prva faza zemljanih radova. Dodaju kako uskoro se počinje i s izvođenjem radova na podvožnjacima i nadvožnjacima, a trenutno se izrađuju i izvedbeni projekti što je obveza izvođača radova.
Hoće li to sve utjecati na financiranje, iz HŽ Infrastrukture uvjeravaju da ne.
– Sredstva putem europskog financiranja su osigurana i nisu dovedena u pitanje, a rok završetka radova biti će prolongiran ukoliko se pokaže opravdanim, kažu nam.
Inače, iako je Strabag sudjelovao u mnogim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj, rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka na dionici pruge Zagreb – Rijeka prvi je njihov posao na željezničkoj mreži. Trebaju ga dovršiti u roku od 30 mjeseci od početka radova.